söndag 10 februari 2019

Hemma igen

Planet landade en halvtimme tidigt kl 6:45. En timme senare satt jag på pendeln på väg hem. Svinigt trött, även om tiden i kroppen borde varit 00:45 bara. Höll på att somna gående.

Lyckan när Subway hade öppet på centralen, internet hade sagt att det skulle vara stängt. Var väldigt hungrig så köpte med en skagenmacka och promenerade hem eftersom jag inte orkade vänta på bussen. När jag kom hem precis samtidigt som jag såg bussen ångrade jag mig lite, var rätt ledbruten av att släpa allt.
Duschade och satte mig och åt macka med en lycklig katt innan jag la mig och sov till efter kl 13.

lördag 9 februari 2019

Hemresa

Gick ut vid halv 11 en sväng. Gick förbi och frågade om jag kunde checka ut senare än kl 12 och fick ny tid 12:30. En halvtimme är ju ändå en halvtimme.. :D
Tog pendeln strax efter 13 till flygplatsen. Köpte med en macka från Pret A Manger som jag åt til frukost direkt jag checkat in väskorna.

Sen gick jag genom säkerhetskontrollen och gick till loungen. Satt där nästan två timmar och drack gratisläsk och kollade på YouTube på plattan.

17:30 lyfte planet. Solen hade precis gått ner så var väldigt fint när vi åkte.

Åt en massa gott och sen vid kl 20 somnade jag och sov två timmar.

Vaknade av turbulens tror jag, för strax efter så tändes bälteslampan och det skumpade ganska rejält. Blev illamående så pass att jag  dubbelkollade att det fanns en spypåse på min plats, men det släppte efter kanske en timme. Sov dock inget mer, kollade på saker jag sparat offline på YouTube resten av tiden.

fredag 8 februari 2019

Sista dan i New York

Gick och hämtade hem burgare och chicken nuggets från Shake Shack vid 11.

Sen gick jag ut lite senare och gick i en del affärer.

Köpte hem glass och myste med Netflix.

Lite senare gick jag ut och hämtade hem en burrito bowl. Sista dan, sista chansen! :)

Imorrn är det utcheckning kl 12 och 17:30 går planet.

Det här är mina två grymma köp inför resan:

Allting alltid fulladdat!

torsdag 7 februari 2019

Lugn dag

Gick hemifrån vid 11:30 och gick söderut längs 7th Avenue och gick i lite affärer. Var ner till huset i Vänner i West Village och sen vände jag uppåt och gick 6th Avenue hem.
Köpte med en massa gott hem så hade så jag klarade mig när jag kom hem vid 16:30 och låg sen och kollade You på Netflix resten av kvällen.

onsdag 6 februari 2019

Ett bra och ett dåligt museum

Gick hemifrån vid 11:30 och tog tunnelbanan till Brooklyn. När jag hade varit där häromdagen och kollade på Google Maps var jag gått fick jag syn på ett museum som lät väldigt intressant, New York Transit Museum, så det var målet!

Riktigt bra museum för $10 (90 kr). Var där 1,5 h. Det är en gammal tunnelbanestation som nu är museum, men fortfarande helt fungerande så dom kan köra dit och byta utställningsvagnar via vanliga tunnelbanenätet.

Fanns väldigt många olika kartor att titta på, och kartor är jag ju svag för, så jag var nöjd! :)

Sen tog jag tunnelbanan en station tillbaka till Manhattan för att gå på the National Museum of American Indian.

Fri entré men ganska lite att kolla på, var klar på en halvtimme. Läste inte så mkt på skyltarna, men var tråkigt och oklart upplagt. Jag gick ett varv först och sen gick jag tillbaka till entrén för att ta en karta där det kanske dels skulle stå var man skulle börja och dels om det fanns mer att se som jag missade.

Åkte vidare till Grand Central Station. Var där sist jag var i New York också, men är häftig byggnad och jag var nyfiken på att se en smutsfläck i taket som jag läst att dom lämnade kvar när dom restaurerade taket.

Tog tunnelbanan till Times Square och gick hemåt. Köpte med en burrito bowl från Chipotle och var hemma vid kl 16.

Hade en plan att gå ut en sväng lite senare, så begav mig ut vid halv sju och insåg att det utlovade regnet kommit. Så gick bara en sväng på Macy's och sen köpte jag en burgare på Shake Shack och gick hem igen.